De mensen van IBG Nederland

Rolf van Nauta Lemke

Internationaal zaken doen en crossborder business development is een passie gefundeerd op een internationale carriŤre waarvan vele jaren woonachtig in het buitenland (UK, Canada, USA, Spanje en Jamaica). Rolf, afgestudeerd Bedrijfskunde (MBA), heeft uitgebreide ervaring in leiding geven aan teams in verschillende landen, vaak in een rol van change-manager. CommerciŽle creativiteit, culturele gevoeligheid en volhardendheid zijn kernbeschrijvingen voor de redenen van het succesvol zaken doen. Rolf is een erkend onderhandelingsexpert, wat goed van pas komt in zijn kern activiteit van Fusies en Overnames (M&A). Hij adviseert op het gebied van marktentree en expansie strategieŽn en bedrijfsreorganisaties, waarbij een acquisitie van een bedrijf vaak een rol speelt. Verantwoordelijk voor vele M&A transacties met een waarde tot Ä 2.5 miljard in een groot aantal landen inclusief Spanje, Duitsland en Centraal Europa. Rolf spreekt Spaans, Nederlands, Engels, Duits en Frans, waardoor hij ook vaak wordt gevraagd voor lezingen voor internationale universiteiten, alsook executive coaching en training. SkiŽn met zijn kinderen, squash, duiken en reizen complementeren zijn volle agenda.

Marion Voermans

Afgestudeerd met een Masters degree in International Marketing Management. De laatste 10 jaar werkzaam geweest bij internationale ondernemingen in verschillende branches, waaronder Toerisme, FMCG, Entertainment, Sierteelt en Beauty & Health. Ondernemingen die Marion op het gebied van marktanalyse, strategisch marketing management, projectmanagement en sales heeft ondersteund betreffen Nestlť, Douwe Egberts, Endemol Entertainment International, Bloemenbureau Holland en Dancohr Corporation. Op internationaal vlak heeft Marion ervaring met Europa en AziŽ, met een duidelijke focus op de Zuid-Europese landen. Het doorgronden van markten, het uitbuiten van marktkansen en het opbouwen van waardevolle internationale handelsrelaties zijn hierin altijd haar drijfveer geweest. Haar visie is 'think global, act local'. Een gedegen marktbenadering en de juiste lokale partner in business bepalen uiteindelijk het succes van internationaal opererende ondernemingen.

Pieter Baeten

Pieter is een internationaal marketing en business development specialist. Na 20 jaar in leidinggevende functies in binnen en buitenland gewerkt te hebben stelt hij nu zijn kennen en kunnen ter beschikking aan Nederlandse bedrijven die succesvol Spanje willen veroveren. Pieter heeft ervaring in agro business, financiŽle en zakelijke dienstverlening, industrie en Telecom. Hij heeft voor verschillende grote en middelgrote spelers (o.a. Nationale Nederlanden Spanje, UPC, De Goudse, Bloemenveiling Aalsmeer, TTP Portugal) (inter)nationale marketing en export gedaan. In de jaren 90 heeft hij 8 jaar in Spanje en Portugal gewerkt en gewoond. Analyse, strategie ontwikkeling en het uitvoeren van de door bedrijven gekozen aanpak zijn z'n sterke punten. Pieter heeft een post doctorale studie bedrijfskunde aan de Universiteit van Madrid gevolgd, met als hoofdthema de problematiek van internationalisatie van middelgrote bedrijven. Hij adviseert zowel Nederlandse als Spaanse bedrijven en participeert actief in start ups en nieuwe projecten. Hij spreekt Spaans, Portugees, Engels, Duits en Nederlands. In zijn vrije tijd is hij fanatiek hockeyer, culinair liefhebber en familieman.

Rob van Nes

Rob's specialisme is marktentree strategieŽn met als achtergrond functies als Marketing Director bij een grote Engelse multinational en Managing Director bij een wereldwijd exporterend Nederlands bedrijf. Hij was en is betrokken bij marktentrees van bedrijven van diverse signatuur, voornamelijk in Spanje, maar ook in andere landen in Europa en AziŽ. Verder begeleidt hij internationaal gevestigde bedrijven bij hun expansiestrategie en is consularis namens de Nederlandse moeder bij een aantal Spaanse dochtermaatschappijen.
Rob studeerde af voor zijn Masters (MBA) met een onderzoek in opdracht van een Engelse Multinational over optimalisatie van de organisatiestructuur in het kader van retailontwikkelingen in Europa. Hij is als gastdocent en examinator verbonden aan enkele Business- en Hogescholen en geeft workshops over marktentree strategieŽn. Rob besteedt samen met zijn vrouw en 4 kinderen veel van hun gezamenlijke vrije tijd aan sporten als skiŽn, hockey en golf.

Niek Jansen van Rosendaal

Niek is geboren in 1955. Hij studeerde economie aan de Universiteit van Amsterdam en Bedrijfskunde aan de Interuniversitaire Interfaculteit te Delft. Hij is multi-linguÔst. Niek spreekt vloeiend Nederlands, Spaans, Engels en Duits. Zijn spreekvaardigheid in Frans en Italiaans is goed.
Niek heeft gewerkt in zowel multinationals, familiebedrijven als in zijn eigen bedrijf en hij heeft, behalve in Nederland, gewoond en gewerkt in Spanje, Duitsland en ItaliŽ. Zijn ervaring ligt op diverse gebieden, uiteenlopend van General Management, Sales en Marketing, Financial Management, Logistiek, Personeelsmanagement, Controlling, Consultancy tot Productie en Inkoop.
Niek is per 1 september 2006 benoemd tot directeur van Dolphin Management Consultants.
Dit is een nieuwe onderneming binnen de Countus groep (accountants en adviseurs) die zich bezig houdt met consultancy en interim management.
Hij is betrokken bij het "Ondernemen.in" platform (waar hij onder andere als discussieleider optreedt bij seminars over ondernemen in het buitenland) en bij het Spaans-Nederlandse softwarebedrijf Bryte. Als ex-voorzitter van de Nederlandse Vereniging in Barcelona heeft hij tal van contacten in het Nederlandse, het Spaanse, het Catalaanse en het internationale bedrijfsleven.
Met vrouw en twee kinderen woont Niek, na 16 jaar buitenland, sinds augustus 2006 in Nederland en probeert weer te wennen aan de Nederlandse cultuur en aan het klimaat.